Prawo serwisów spolecznościowych
Social Media Recht

Według definicji serwis społecznościowy — to serwis internetowy, który istnieje w oparciu o zgromadzoną wokół niego społeczność, portale internetowe współtworzone przez osoby o podobnych zainteresowaniach, czy też poglądach. Sporą ich część tworzą znane od dawna wszystkim wszelkiego rodzaju komunikatory do rozmów, czaty, fora dyskusyjne, blogi, czy również listy dyskusyjne. Łatwość komunikacji animuje do wymianu poglądów międzyludzkich, ale również do poszukiwania nowych klientów lub do przedstawiania na tym nowym rynku swoich produktów. Wszystko to niesie ze sobą problemy prawne. Prawa mediów społecznościowych, jako osobnej gałęzi prawa jeszcze nie ma. Aczkolwiek znajdują tutaj swoje zastosowanie niemiecki kodeks cywilny, prawa autorskie, prawo karne i inne.

Najczęściej poruszane zagadnienia w prawie social media to:

  • łamanie praw autorskich
  • publikowanie wizerunków bez zgody osób na nich przedstawionych
  • linkowanie wizerunków osób na nich przedstawionych mimo ich sprzeciwu
  • Przypisanie błędów w sztuce budowlanej w ramach sprzedaży nieruchomości
  • groźby
  • obelgi
  • stalking

Partner:
Rechtsanwalt (adwokat według prawa niemieckiego) Dr. Thomas Schulte
Email: dr.schulte@dr-schulte.de